Få en grafiker til at designe dit logo
Din visuelle identitet er vigtig. Det er din mulighed for at give et godt og professionelt førstehåndsindtryk til mulige nye kunder. Det er her at de enten beslutter sig på et split sekund at kontakte dig for at høre mere eller leder videre efter en anden løsning.
Du kan sammenligne det med at du står foran vinreolen. Du kender ikke vinene, så du har kun etiketten at vælge ud fra. Ser etiketten ud satser du på at det afspejler vinen i flasken. Ser etiketten derimod halvkedelig ud sætter du den tilbage, da du tvivler på at vinen er god. Vi har så alle erfaring med at det så ikke altid passer. Men det er sådan virkeligheden ser ud.
Brug en professionel og uddannet grafiker
Det er af den årsag at et design af logo bør gøres af en professionel og uddannet grafiker, der er ekspert i at arbejde med form og farver, i stedet for den veninde der har tilbudt at lave det gratis eller rigtig billigt, fordi hun har lidt erfaring med InDesign og har lavet et par stykker. Det kan gå hen og blive rigtig dyrt. Der skal ikke mange kunder der går videre, før du har tabt penge på at spare.
Et godt og professionelt logo er enkelt og let genkendeligt. Det kan genkendes på samtlige medier. På en telefon hvor den ikke er større end 1 cm til en kæmpestor plakat. Det lyder nemt men det er det ikke. Det kræver et helt særligt talent at omsætte en virksomheds vision til et enkelt logo og derfor bør du også sikre dig at det er en grafiker, der har dokumenteret succes bag sig der designer dit. Hvis du tænker på de logoer du selv kan huske er de som udgangspunkt enkle. F.eks. Facebooks hvide f på en blå baggrund.