Sådan undgår du en arbejdspukkel som en dygtig tekstforfatter
Det åbenlyse råd er, at man ikke tager mere arbejde ind, end at man kan overskue, og her skal man være ærlig for sig selv, hvor meget arbejde man egentlig kan klare.
For det kan godt være, at psyken mener, man skal presse sig selv lidt mere, men kroppen kan også begynde at stå af i den forbindelse.
Og hvis man så “beviser” for sig selv, at man kan klare så meget, så vil man måske lave endnu mere, fordi det giver flere penge i kassen.
En anden smart idé er måske mere at blive en del af et contentbureau, hvor man skal kan tage arbejde ind, når man kan overskue det, så man både skal bruge mindre tid på at finde kunder, men så man også føler mindre ansvar for at lave arbejdet, da der er andre om det, og det ikke er en selv, der har skaffet arbejdet.
Sådan et sted kunne være: https://wordpens.com/cases/
Der findes også en anden “arbejdspukkel” for en dygtig tekstforfatter
Den dygtige tekstforfatter er god til at planlægge sit arbejde, men selv den bedste planlægger kan opleve, at den plan skrider for en, da der er ting, man bare ikke har kontrol over.
Således kan man opleve en dag, at der faktisk ikke er noget arbejde for en tekstforfatter at lave, så man mister indtægt den dag, og det vil tage for lang tid at finde nye kunder, og man leder jo heller ikke efter en fast stilling – medmindre alt går galt.
Her skal man så huske at tage den med ro, for det duer ikke, hvis man så skriver rundt til ALLE ens kunder og beder om arbejde, og når de så henvender sig til en efter nogle dage med arbejde, så har man fundet noget andet arbejde at lave siden dengang.
Det kan føles lidt som tage pis på ens kunder, så tag denne ufrivillige fridag med, når den melder sig.